Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A kétajtós...

2008.02.01
1966-ban az 1600-as típus új karosszériaváltozataként jelent meg a kétajtós BMW, de a tervezők úgy érezték, hogy a sok különbség miatt megilleti egy saját név az új modellt. A típusjelzés - a 2-es, majd később a 02-es - először csak gyári, belső különbséget jelölt, később azonban a mindennapok során ezek a számok megteltek tartalommal, jelentéssel. Az erős családi kötelék ellenére az új verzió jóval sportosabb, agilisabb volt a limuzinnál, ami nagyban köszönhető a jelentősen átalakított kasztninak is. Az 1600-2-es teljes hosszából lecsaptak 27 centimétert, 5-tel megkurtították a tengelytávot, a tetőtartó oszlopokból pedig „kivágtak" 4 centimétert. A „chop roof"-val, a meredek szélvédővel és a kerek fényszórókkal igen dögös látvány volt a 2-es, az 1600 cm3-es motorja pedig 85 lóerőt tudott - a kocsi 940 kilogrammja mellé.